Hoppa till innehåll


Foto

Postning av bilder


  • Please log in to reply
53 svar i tråden

#1 OFFLINE   Michey

Michey

    Hedersmedlem

  • V.I.P
  • 14615 inlägg
  • Reg:Apr 2006

Skrivet 26 June 2009 - 07:44

Vi älskar alla som postar bilder.......men

Vi vore oerhört tacksamma om man istället för att posta inlägg men en ensam bild istället kunde vänta tills man har några fler och postar allt på en gång. Som det är idag så uppdaterar samma medlem vissa trådar ett flertal gånger varje dag med 1 bild i varje inlägg. Självklart om man hittat en grym bild som man vill kasta in omedelbart så skall man göra detta! :thumb: Det som vi vill undvika är masspostningar där ensamma bilder postas i trådar flera ggr dagligen.

Postar ni mer än 1 gång per dag i samma tråd slå då ihop dessa till 1 post så blir de lättare för medlemmarna hitta de dom söker i tråden då den blir kortare

Hoppas ni förstår vad som menas och tar det på rätt sätt. Känner ni annorlunda så klargör gärna detta och upplys oss med ett inlägg. :)


Kan bara meddela hur jag oftast gör själv. Om jag exempelvis hittat en bild på en favorit så försöker jag vänta tills dess att det åtminstone finns 2-4 bilder att posta. I vissa fall kan det ta ett par veckor innan man hitta ytterliggare material men i vår mening det skapar ett fylligare och mer kvalitativt forum.

#2 OFFLINE   teno552

teno552

    Hedersmedlem

  • V.I.P
  • 7032 inlägg
  • Plats:Stockholm
  • Favoritkändis:Charlotte Perelli
  • Reg:May 2006

Skrivet 26 June 2009 - 14:55

Vi älskar alla som postar bilder.......men

Vi vore oerhört tacksamma om man istället för att posta inlägg men en ensam bild istället kunde vänta tills man har några fler och postar allt på en gång. Som det är idag så uppdaterar samma medlem vissa trådar ett flertal gånger varje dag med 1 bild i varje inlägg. Självklart om man hittat en grym bild som man vill kasta in omedelbart så skall man göra detta! :thumb: Det som vi vill undvika är masspostningar där ensamma bilder postas i trådar flera ggr dagligen.

Hoppas ni förstår vad som menas och tar det på rätt sätt. Känner ni annorlunda så klargör gärna detta och upplys oss med ett inlägg. :)
Kan bara meddela hur jag oftast gör själv. Om jag exempelvis hittat en bild på en favorit så försöker jag vänta tills dess att det åtminstone finns 2-4 bilder att posta. I vissa fall kan det ta ett par veckor innan man hitta ytterliggare material men i vår mening det skapar ett fylligare och mer kvalitativt forum.


Om det är inte riktigt unika bilder eller bilder med riktigt hög upplösning så tycker jag nästan det vore en oskriven regel att man inte postar färre än 3 bilder och helst minst 5.

Ni som är snälla att posta bilder här på forumet och även då ibland postar endast 1-3 bilder åt gången. Samla lite innan ni postar om det inte är unikt - dvs nåt speciellt.

#3 OFFLINE   tojja

tojja

    Silvermedlem

  • Medlem
  • 5922 inlägg
  • Plats:södra delen
  • Reg:May 2006

Skrivet 26 June 2009 - 16:58

Vi älskar alla som postar bilder.......men

Vi vore oerhört tacksamma om man istället för att posta inlägg men en ensam bild istället kunde vänta tills man har några fler och postar allt på en gång. Som det är idag så uppdaterar samma medlem vissa trådar ett flertal gånger varje dag med 1 bild i varje inlägg. Självklart om man hittat en grym bild som man vill kasta in omedelbart så skall man göra detta! :thumb: Det som vi vill undvika är masspostningar där ensamma bilder postas i trådar flera ggr dagligen.

Hoppas ni förstår vad som menas och tar det på rätt sätt. Känner ni annorlunda så klargör gärna detta och upplys oss med ett inlägg. :)
Kan bara meddela hur jag oftast gör själv. Om jag exempelvis hittat en bild på en favorit så försöker jag vänta tills dess att det åtminstone finns 2-4 bilder att posta. I vissa fall kan det ta ett par veckor innan man hitta ytterliggare material men i vår mening det skapar ett fylligare och mer kvalitativt forum.

Jag förstår vad du menar,men tycker ändå att det är bättre att posta en bild än ingen alls.
Men jag kanske är litte snett ute :huh:

#4 OFFLINE   Minearmy

Minearmy

    Diamantmedlem

  • V.I.P
  • 13062 inlägg
  • Plats:Dalarna
  • Favoritkändis:Josefine Öqvist
  • Reg:May 2006

Skrivet 26 June 2009 - 17:04

Jag förstår vad du menar,men tycker ändå att det är bättre att posta en bild än ingen alls.
Men jag kanske är litte snett ute :huh:

Titta i vissa poster förstår du 1 bild per post sida upp och sida ner av samma person...

#5 OFFLINE   Bopper

Bopper

    Mindre aktiv medlem

  • Medlem
  • 187 inlägg
  • Reg:May 2006

Skrivet 28 June 2009 - 09:47

Jag förstår vad ni menar om man postar 1 bild varje dag eller ännu oftare. Men om man inte hittar så många bilder. Är det ok med 1 ny bild varannan vecka då?

#6 OFFLINE   tojja

tojja

    Silvermedlem

  • Medlem
  • 5922 inlägg
  • Plats:södra delen
  • Reg:May 2006

Skrivet 28 June 2009 - 10:53

Jag förstår vad ni menar om man postar 1 bild varje dag eller ännu oftare.
Men om man inte hittar så många bilder. Är det ok med 1 ny bild varannan vecka då?

Alla nya bilder uppskattas av mig i alla fall :eusa_clap:

#7 OFFLINE   Michey

Michey

    Hedersmedlem

  • V.I.P
  • 14615 inlägg
  • Reg:Apr 2006

Skrivet 28 June 2009 - 12:37

Jag förstår vad ni menar om man postar 1 bild varje dag eller ännu oftare.
Men om man inte hittar så många bilder. Är det ok med 1 ny bild varannan vecka då?

Som nämndes gäller det när en och samma medlem postar många inlägg med bara en bild i varje. Därtill kanske fler ggr i samma tråd dagligen. Det är den typen av extrem postning som vi vill se mindre av.

I övrigt kan det kan alltid vara ok med 1 bild och det behöver inte vara varannan vecka som du ironiskt la till. ;)


Alla nya bilder uppskattas av oss också :thumb:

#8 OFFLINE   Bopper

Bopper

    Mindre aktiv medlem

  • Medlem
  • 187 inlägg
  • Reg:May 2006

Skrivet 28 June 2009 - 20:20

Som nämndes gäller det när en och samma medlem postar många inlägg med bara en bild i varje. Därtill kanske fler ggr i samma tråd dagligen. Det är den typen av extrem postning som vi vill se mindre av.

I övrigt kan det kan alltid vara ok med 1 bild och det behöver inte vara varannan vecka som du ironiskt la till. ;)
Alla nya bilder uppskattas av oss också :thumb:


Nej, det var inte så mycket ironi faktiskt. Mera ett exempel om det inte finns så mycket bilder att posta.
Men då är det alltså bättre med 1 bild varannan vecka än 6 bilder var 12:e vecka :thumb: ;)

#9 OFFLINE   Vincit

Vincit

    Bronsmedlem

  • Elite
  • 1880 inlägg
  • Plats:Internet?
  • Favoritkändis:Agnes Carlsson
  • Reg:Jan 2008

Skrivet 03 July 2009 - 16:13

Inför en regel som säger att editering av tidigare poster är uppskattat. Eller om det nu postas en och att detta bör införlivas. Så slipper ni kanske detta problem. Vincit :thumb:

#10 OFFLINE   Michey

Michey

    Hedersmedlem

  • V.I.P
  • 14615 inlägg
  • Reg:Apr 2006

Skrivet 03 July 2009 - 21:54

Inför en regel som säger att editering av tidigare poster är uppskattat.

Eller om det nu postas en och att detta bör införlivas. Så slipper ni kanske
detta problem.

Vincit :thumb:

Konstruktiv idé :thumb:

Detta tål att tänkas på.

#11 OFFLINE   scoter

scoter

    Diamantmedlem

  • V.I.P
  • 14856 inlägg
  • Favoritkändis:Helena Bergström
  • Reg:May 2006

Skrivet 04 July 2009 - 07:17

Konstruktiv idé :thumb:

Detta tål att tänkas på.

Möjlighet att editera sina egna inlägg i så fall.
Nackdelen är ju att ingen får reda på att tråden uppdaterats.

#12 OFFLINE   Michey

Michey

    Hedersmedlem

  • V.I.P
  • 14615 inlägg
  • Reg:Apr 2006

Skrivet 04 July 2009 - 07:33

Möjlighet att editera sina egna inlägg i så fall.
Nackdelen är ju att ingen får reda på att tråden uppdaterats.

du har rätt så vi kör enligt vad som står i första inlägget :tummeupp:

#13 OFFLINE   Vincit

Vincit

    Bronsmedlem

  • Elite
  • 1880 inlägg
  • Plats:Internet?
  • Favoritkändis:Agnes Carlsson
  • Reg:Jan 2008

Skrivet 04 July 2009 - 16:14

Tanken var gentemot dessa en bildpostare. Förvisso uppdateras inte tråden men ni slipper fler onödiga trådar. Och inte minst lär man sig titta mer noga i forumet. Än så finns det en sök funktion :h5739f181: Eller som regel postar du inom en och samma tråd/sida bör man editera sin´ tidigare post. Således mindre trådar men fler bilder. / Vincit

Redigerat av Vincit, 04 July 2009 - 16:20.


#14 OFFLINE   Minearmy

Minearmy

    Diamantmedlem

  • V.I.P
  • 13062 inlägg
  • Plats:Dalarna
  • Favoritkändis:Josefine Öqvist
  • Reg:May 2006

Skrivet 16 July 2009 - 03:17

Alla sätt är bra utom dom dåliga...

#15 OFFLINE   tojja

tojja

    Silvermedlem

  • Medlem
  • 5922 inlägg
  • Plats:södra delen
  • Reg:May 2006

Skrivet 16 July 2009 - 10:32

Alla sätt är bra utom dom dåliga...

:huh:








:P

#16 OFFLINE   Vincit

Vincit

    Bronsmedlem

  • Elite
  • 1880 inlägg
  • Plats:Internet?
  • Favoritkändis:Agnes Carlsson
  • Reg:Jan 2008

Skrivet 21 July 2009 - 16:26

Vilka är de dåliga? ;) Ursäkta men det bara slank ur mig :laughing: Men fattar, så tack igen för svaren.

#17 OFFLINE   Minearmy

Minearmy

    Diamantmedlem

  • V.I.P
  • 13062 inlägg
  • Plats:Dalarna
  • Favoritkändis:Josefine Öqvist
  • Reg:May 2006

Skrivet 07 August 2009 - 17:03

Vi har fått en del feedback där medlemmar stör sig på bilderna från Imageshack. Det som stör är främst informationen om bildens storlek och format som syns i thumbnailens i forumet. Jag har kollat upp detta och det finns möjlighet att kryssa en ruta där man väljer att inte posta denna information.

#18 OFFLINE   Wankie

Wankie

    Bronsmedlem

  • Elite
  • 1440 inlägg
  • Plats:Göteborg
  • Reg:Dec 2006

Skrivet 07 August 2009 - 18:22

Personligen tycker jag inte att det är nåot problem alls med informationen under bilderna. Tvärtom så tycker jag att det oftast är bra att direkt kunna se hur pass stora bilderna är.

Om kändiskvinnor skall ställa krav hur varje postning skall ske så tycker jag att ni är fel ute. Vad blir nästa steg? Skall det kanske utformas en mall som förklarar exakt hur man MÅSTE posta sina bilder? Nej, jag tycker att det skall vara upp till varje enskild person hur han/hon vill ladda upp sina bilder. Jag är tacksam för varenda bild som laddas upp här (ja, jag är medveten om att jag är alldeles för dålig på att tacka, bättring skall ske) och om förpackningen blir viktigare än innehållet så tycker jag att det går åt fel håll. Kanske ett klumpigt uttryck på en sida där vi i allra högst grad beskådar ytlig skönhet men ni förstår säkert vad jag menar och gör ni inte det, skicka ett pm till mig.


Mvh Wankie

#19 OFFLINE   Minearmy

Minearmy

    Diamantmedlem

  • V.I.P
  • 13062 inlägg
  • Plats:Dalarna
  • Favoritkändis:Josefine Öqvist
  • Reg:May 2006

Skrivet 07 August 2009 - 18:27

Har missat ordet måste men ser du det så står de väl i min post. Vidare befordrade medlemmars åsikter bara

#20 OFFLINE   Wankie

Wankie

    Bronsmedlem

  • Elite
  • 1440 inlägg
  • Plats:Göteborg
  • Reg:Dec 2006

Skrivet 07 August 2009 - 18:37

Har missat ordet måste men ser du det så står de väl i min post.
Vidare befordrade medlemmars åsikter bara


Ok, no harm done. Jag ville bara säga att det för mig är en "liten" sak men visst, jag kan hädanefter låta bli att ta med informationen om de är vad de allra flesta vill.




1 medlem(mar) läser tråden

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar